Saturday 10 March 2012

kembali~

dengan nama ALLAH yang maha pengasih dan penyayang....

terlalu banyak yang inginku katakan dan kongsikan..betapa patahnya hatiku terhadap diriku sendiri dan juga terhadap ummat kita yang semakin hancur...dah berapa hari aku berkurung di dalam rumahku agar aku tak mendengar dan melihat semua kesakitan orang2 yang disakiti orang lain...

kenapa begitu saudaraku...

setiap hari ak mendengar dan melihat orang2 yang tergadai kerana cinta sedangkan Redha ALLAH tak mampu kita pastikan sedekat hati kita pada yang kita cintai...

aku tak memilih untuk bersikap keras pada insan2 yang dilamun cinta tapi sehingga mata menjadi saksi seorang lelaki yang melutut di hadapan kekasihnya meminta dan memohon si jelita kembali...saya betul2 kecewa... dia itu bakal khalifah ummah..dia itu yang akan hadir dalam doa seorang gadis agar dia mampu menampung keruntuhan ummah ini...

dia itu seorang lelaki.. cakaplah padaku..apakah sujudmu itu pernah kau hadapkan pada penciptaMU??...jawablah saya...tamparlah pipi ini jika saya berbicara tanpa sedar...

aku juga melihat gadis yang kehilangan kewarasannya kerana cinta...dia itu bakal ibu..yang dirahimnya akan lahir mujahid2 yang akan membantu agama ALLAH...kenapa cemarkan?... KENAPA WAHAI INSAN YANG PALING MUDAH SYURGA TAPI TETAP PENGHUNI NERAKA YANG PALING RAMAI?....jawablah saya...sakitilah saya jika saya bercakap tanpa sedar...

ummat semakin nazak wahai muslim dan muslimah...
kita sudah lemah,siapa yang akan menyelamatkan hati dan jiwa kita selain ALLAH???...

kiranya Rasulullah ada di hadapan kita,tak malukah kita mengaku ummatnya sedang kita cuma syahadah di mulut...

sakitnya ummat kita sedang di tangisi Rasulullah..apakah kita tega membiarkan air matanya jatuh..apakah yang kita mahu nyatakan jika air mata itu jatuh ke riba kita?...

aku pernah melihat seorang ibu kurus yang penuh debu di badannya menyuap anak2 kecilnya tanpa merasa sedikit pun makanannya itu..setelah anaknya pergi bermain,barulah dia menjamah yang cuma tinggal tulang ikan dan kepalanya...jawablah padaku..apakah kamu melihat dia sebagai seorang yang amat pengasih atau penciptNYA...DIA lah yang menganugerahkan sifat kasih sayang seorang ibu..bayangkanlah pula sifat pengasih PENCIPTA itu...

cukuplah kiranya,bicaraku di sini...

tiupkanlah hidayahMu ya RABB pada yang sedang membaca dan ampunlah yang sedang menulis ini.....

No comments:

Post a Comment