Saturday 11 February 2012

Bila Hidayah Umpama Tiupan Sangkakala..

bingkisan ini buat saudara yang sedang galau hatinya...

masih terinagt jeritan dalam teriakan di kala subuh sedang menghembus tiupan rahmat titipan 
ALLAH SUBHANA WA TAALA...


saya juga mahu syurga...


sujud seakan kaku di hujung lantai...kesejukan bukan lagi pengetar bibir...lama teleku kata di situ...


kakak...


cerita ini bukan untuk mengaibkan diri saya atau teman-temna saya di luar sana..cuma biar kakak tahu betapa besarnya kesakitan seorang hamba yang lupa pada Penciptanya...


kelahiranku disambut Takbir di kala Isyak hampir menjengah..aku membesar dalam dunia seorang kanak-kanak prempuan yang sering menangis andai tiada kawan atau gula-gulanya jatuh ke lantai..


membesar dalam keluarga dan akhirnya memilih untuk hidup dengan kebebasan...saya lupakan DIA yang sentisa turun di sepertiga malam menerima doa dan mengampunkan hambaNYA yang mencintaiNYA...


saya masuk kelab untuk menunjukkan kehebatan dan kecantikan saya..saya menuang arak dengan gaya angkuh sedangkan saya cuma Hamba....saya lupa kak...saya lupa...


sehingga kehidupan bebas ini menghimpit saya dan hidup terus tak ada tujuan, saya mahu mengakhirinya... saya menuhankan diri saya...


tak terfikir balasan dosa..tak terfikir kehidupan yang abadi disana...


tapi DIA sayang.....saya menadah tangan...saya pandang ke langit...


Ya ALLAH.... Ya Tuhanku.....  janganlah engkau uji aku dengan sesuatu yang aku tak mampu...janganlah biarkan hambamu ini sesat... berilah kasih sayangmu...kasihanilah aku....




deraian air mata menidurkan aku....takdir ALLAH itu adalah rahsia yang terlalu besar... perjalanan.. liku... kasih sayangnya....


bila Hidayah umpama sangkakala di hati ini....ALLAH lah tujuan kami....


saya di sini sekarang kak...ALLAH hantar saya dengan kesakitan ini dan dosa ini untuk di bantu...
saya mahu syurga kak...saya mahu ALLAH tujuan saya...saya mahu REDHANYA...


dalam kemelut jiwa...saya sujud syukur....

siapa yang mahu menafikan Hidayah lagi?...sesungguhnya DIA MAHA BERKEHENDAK...

jangan hina ulat yang leka memamah daun sedangkan Zikirnya penyendu malaikat....

No comments:

Post a Comment